Vikar, bestilling af vikar til Sygeplejen
Oprettet/godkendt af:
Proceduregruppen, maj 2020
Målgruppe:
Sygeplejesker
Formål:
At sikre, at alle har kendskab til hvor og hvornår man bestiller sygepleje-vikar.
Fremgangsmåde:
Vikarbureau bruges kun, hvis ingen andre sygepleje-ansatte kan. Ved sygemelding, skal man først kontakte timelønnede afløsere, herefter fastansatte (som kan få FEA eller MF, som betaling). Husk dog at arbejdstids-aftaler skal overholdes.
Ring til nedenstående vikarbureau i nævnte rækkefølge:
- Powercare (kundenr:14009) Tlf: 96296158/45540540
- SOS – Vikar (Kundenr 5690) Tlf: 55778208
- Activ Care(Kundenr dag 14576/aften 36133)
Tlf: 63128000
- Medikom Tlf. 70223300
- Focus Tlf. 20520808
- Adecco Tlf. 38381370
Ved bestilling af vikarer:
- Oplyse hvilken type vagt der skal dækkes, og at det er en udekørende sygeplejerske med kørekort, vi skal bruge
- Oplyse mødetid og sted (Æblehaven 11, Sygeplejens Kontor 1 sal, 5580 Nr. Aaby)
- Bed bureauet om at give et skøn på, om de er i stand til at dække vagten.
- Aftale en tid, hvor bureauet skal ringe tilbage igen og til hvilket mobilnr. (i DV hverdag er det ass. Teamleders opgave, i AV og Week er det den der har sambo og/eller opgaven med at se på arbejdsplaner til næste dag). Hvis de ikke kan dække fra et vikarbureau forsøges hos næste bureau.
- Hvis et bureau får dækket en vagt, så husk at aflys bookingen hos de andre bureauer.
Revideres af:
Proceduregruppen, maj 2021