Vikar, at tage imod en vikar i Sygeplejen
Oprettet/godkendt af:
Proceduregruppen, maj 2020
Målgruppe:
Sygeplejersker, Sygeplejevikarer
Formål:
At sørge for gode arbejdsvilkår for vores vikarer, samt sikre en god service og en høj kvalitet af sygeplejen til vores borgere
Fremgangsmåden:
- Vikarmappen
- Koder til Care + Bekey
- Bilnøgler
- Tlf og tablet
- Køreliste Viser hvor afløsertøj forefindes i kælderen
Udekørende sygeplejerskes opgave (både DV og AV):
Der er givet 15 min luft på kørelisten til introduktion af vikaren. Til DV møder vikaren kl 7.30. I AV og NV møder vikarer til vanlig tid:
- Introduktion til tlf./tablets
- Introduktion til vikarmappen
- Advis læses for vikarens rute
- Information om borgerne på vikarens liste
- Alle medicinskemaer åbnes for at tjekke om der er FMK-opdateringer på vikarens besøg– opdateres i så fald '
- OBS procedure ved specielle sygeplejeopgaver
- Vikarer skal som udgangspunkt ikke have komplekse T- reg. borgere/meget komplekse borgere.
- Informere vikaren om borger-hjem, hvor der er særlige aftaler eller forholdsregler (sikkerhedsaftaler ol., regler og koder til sygepl.klinikker)
- Husk at giv kollegas tlf.-nummer så vikaren kan ringe ved spørgsmål.
¨
Sidst på vagten hjælpes med evt. tvivlsspørgsmål ang. dokumentation samt hjælpe med evt. medicin genbestillinger.
Revideres af:
Proceduregruppen, maj 2021