Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Billeder

Nødkalds nedbrud i hjemmplejen og sygeplejen

Oprettet/godkendt af:

Proceduregruppen, maj 2020

 

Målgruppe:

Alle medarbejdere i hjemmeplejen og sygeplejen.

 

Formål:

At man ved hvordan man skal forholde sig ved nedbrud af nødkaldssystemet.

 

Beskrivelse/fremgangsmåden:

  • Vagtcentral kontakter telefonisk 1 hjemmeplejeleder og 1 sygeplejeleder. Orienterer om en mulig tidshorisont for nedbruddet.
    Den leder som er blevet kontaktet skal tage kontakt til de andre ledere.
    Listen over ledere holdes ajour og sendes til vagtcentralen Karina Kilde.
  • Leder trækker liste over borgere der har Nødkald.
  • Medarbejdere modtager besked fra lederen om nedbrud.
    Ved nedbrud tages der telefonisk kontakt til samtlige borgere, undtagen de borgere der får besøg indenfor en time.
  • Lederen tager stilling til, om der skal kaldes medarbejdere ind.
  • Vagtcentralen har ansvaret for at kontakte de private leverandører og deres borgere.

De borgere der ikke får hjælp:

skal kontaktes og orienteres om nedbruddet og den forventede varighed. Der ringes kun tilbage såfremt den forventede varighed overskrides. Der sikres at borgerne har telefonnummer til eget området.

Hvis borgeren får besøg:

De orienteres om nedbrud + sikres at de har telefonnummer til eget område.

Hvis man ikke kan få fat i borgeren:

ringe til pårørende. Lægge akut besøg på til borgeren.


Når lederen bliver kontaktet af vagtcentralen ved nedbruddets ophør, skal vagtcentralen sende en liste til lederen, over de borgere der har anvendt nødkald i perioden.

Revideres af:

Proceduregruppen, maj 2021

Sidst opdateret af Lotte lykke Jørgensen
07. oktober 2020