Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Billeder

Hjælpemidler - hjemmeplejen og plejehjem

Oprettet af:
Proceduregruppen, maj 2020 




Godkendt af:
proceduregruppen, maj 2020




Målgruppe:
Alt personale i Senior og velfærd




Formål:
At alle bliver bekendt med bevillinger og retningslinjer for hjælpemidler og arbejdsredskaber.




Definition af begreber:
I forhold til bevillinger gælder det basisinventar af hjælpemidler som kommunen bevilliger, og de arbejdsredskaber som bestilles til hjemmeplejen.




Fremgangsmåden:
Basisinventar på centrene:
På alle centrene skal der være følgende: Plejeseng med tilbehør, sengeborde, glidestykker(spillerdug), lifte, sejl minus amputationssejl, transportkørestole, almindelige bade og bækkenstol, badebænk, toiletstøtter, toiletforhøjer, greb, kaldeanlæg med tilbehør. Centrene indkøber for eget budget.

Se bilag: Pladskrav, plejeseng og personlifte


Arbejdsredskaber i hjemmeplejen:
Forflytningsvejleder, hjemmeplejeleder, trænede terapeuter, der er tilknyttet mere træning i plejen, bestiller efter gældende regler: Se arbejdsredskaber i eget hjem, hjemmeplejen



Hjælpemidler til egenbetaling:
Rygeforklæde, brandhæmmende sengetøj, stikbækkener, urinkolbe, og holder dertil, vådliggestykker.

se 3 parts. ansøgning



Referencer:
Servicelovens § 112 og arbejdsmiljøloven § 45 stk. 1.



Revideres af :
Proceduregruppen, maj 2022

Sidst opdateret af Karina Kilde
18. august 2021