3. parts ansøgninger af personlige hjælpemidler
Oprettet af/Godkendt af:
Proceduregruppen, maj 2020
Målgruppe:
Forflytningsvejledere og assistenter (inde)
Formål:
At forflytningsvejleder og assistenter (inde) bliver bekendt med digitale ansøgninger af personlige hjælpemidler som 3. part.
Definition af begreber:
Som personale kan vi gå ind som 3. part og ansøge, når borger eller pårørende ikke er i stand til selv at søge digitalt eller benytte borgerservice.
Beskrivelse/fremgangsmåde:
Hvis en medarbejder skal søge 3. part, gøres følgende:
- Udprint engangsfuldmagt - fuldmagten ligger i Care under skabelongruppen for hjælpemidler.
- Udfylde fuldmagten, og borger og medarbejder underskriver
Hvis borger ikke er i stand til at underskrive, noter:
borger er ikke i stand til at underskrive" på underskriftlinien samt
om der er ægtefælle/pårørende, der er indforstået med ansøgningen.
Et x er også juridisk i orden.
- Engangsfuldmagten scannes ind til egen mail
- Engangsfuldmagten gemmes under"Senior og Velfærd - mappen"hjemmepleje eller plejecenter og mappen fuldmagter.
- Via Borger.dk udfyldes ansøgningen med relevante informationer.
Ved anmodning i ansøgninger om mail benyttes jeres egen mail,
hvor en kvittering tilsendes. Derudover skal fuldmagten vedhæftes i ansøgningen for at sikre, at den er indhentet.
Efter ansøgningen:
- Kvittering for ansøgning kommer som mail- slet denne
- Slet mail med fuldmagt
- Gå i mappen fuldmagter og slet fuldmagten
- Gå i klient journalen og vælg overskriften
"ansøgning om personlig hjælpemiddel" og dokumenter,
hvilket hjælpemiddel der er ansøgt om.
Referencer:
Guide til OIB - ansøgning om. 3 part (udarbejdet af EGKI 27.06.2016) ligger ligeledes i håndbogen
Revideres af:
Proceduregruppen, maj 2022