Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Billeder

Praktiske procedurer ved nedbrud af bekey - det elektroniske nøglesystem i hjemmeplejen og sygeplejen

Oprettet /godkendt af:
Proceduregruppen, maj 2020

 

Målgruppe:

Medarbejdere i hjemmepleje, sygeplejen, sundhedsafdelingen, madservice.

 

Formål:

At alle medarbejdere ved hvordan de skal forholde sig ved nedbrud af Bekey.

 

Definition af begreber:

Bekey: det elektroniske nøglesystem

 

Beskrivelse/fremgangsmåden:

  • Bekey kontakter telefonisk 1 hjemmeplejeleder og 1 sygeplejeleder. Orienterer om en mulig tidshorisont for nedbruddet.
    Den leder som er blevet kontaktet skal tage kontakt til de andre ledere.
    Listen over ledere holdes ajour og sendes til Bekey af Karina Kilde.
  • Bekey orienterer om en mulig tidshorisont for nedbruddet.
  • Medarbejdere modtager besked fra hjemmeplejeleder om nedbrud.
    Ved nedbrud SKAL der foretages en konkret og individuel vurdering af hvornår vi senest skal ind til borgerne.
  • Skal der kaldes personale ind? Lederen tager stilling til om der skal indkaldes medarbejdere.
    Det er kun borgere på kørelisten i den aktuelle nedbrudsperiode der tages stilling til. Der skal vurderes på om borgeren selv kan lukke døren op.
    I tilfælde hvor borgeren ikke kan dette, kontaktes pårørende om de evt. har nøgler.
    Det vurderes om besøget er nødvendigt, når man telefonisk har været i kontakt med borgeren.
    Hvis man ikke kan komme ind til borgeren og dette vurderes nødvendigt, skal Scanview kontaktes  
    på tlf. 76 20 00 28.
  • Bekey har ansvaret for at kontakte de private leverandører og deres borgere.

Revideres af:
Proceduregruppen, maj 2022

Sidst opdateret af Karina Kilde
27. oktober 2021