Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Billeder

Borgere der har behov for hjælp og ikke er kendt i sygeplejen eller hjemmeplejen

Oprettet/godkendt af:

Proceduregruppen, maj 2020

 

Målgruppe:

Når man får viden om borgere som er ukendte i systemet
Formålet er at hjælpe borgeren i en akut situation eller en situation de ikke selv kan håndtere.

 

Formål:

At ukendte borgere får den nødvendige hjælp.

 

Beskrivelse/fremgangsmåde:

Når man modtager et opkald fra borgere i nød eller fra pårørende der er bekymrede.

- Den der modtager opkaldet, slår borgeren op i omsorgs systemet og er det en ukendt borger vurderer man situationen og kører ud til borgeren for at vurdere borgeren, da situationen ikke kan vurderes over telefonen.

- Det kan være plejen, sygeplejen, eller andre der får opkaldet. Man sikrer sig om borgeren har behov for akut hjælp af læge.

- Det er forventeligt at der samarbejdes fra alle dele af kommunen om at hjælpe borgeren med borgerens accept.

- Det vurderes om det er akutpsykiatrisk modtagelse eller det er vagtlæge der herefter kontaktes.

- Man vurderer om borgeren har behov for andre kommunale instanser og man ligger en plan inden man går fra borgeren.

 

Specielle lokale forhold:

Nummeret til vagtlæge er : 7011 0707

Akutpsykiatrisk modtagelse: Odense

Psykiatrisk Akutmodtagelse Odense
J. B. Winsløws Vej 22b
5000 Odense C
Telefon: 99 44 91 40

Revideres af:

Proceduregruppen, maj 2022


 

Sidst opdateret af Karina Kilde
13. juli 2021