Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Billeder

Borgere der ikke åbner, hjemmeplejen, sygeplejen og plejehjem

Oprettet/godkendt af:

Proceduregruppen, maj 2020

 

Målgruppe:

Alt plejepersonale med adgang til borgernes eget hjem

 

Formål:

At alle er bekendt med, hvad proceduren er i tilfælde af, at man kommer til en låst dør, eller hvor borgeren ikke åbner

 

Beskrivelse/fremgangsmåden:

Uden Bekey:

  • Tjek nexus evt. informationer/advis
  • Man forsøger at ringe borgeren op om muligt, kigge ind af vinduet
  • Der vurderes om, man kan gå og vende tilbage senere
  • Vagthavende sygeplejerske kontaktes for det videre forløb
  • Centerleder/Hjemmeplejeleder orienteres

 

Gældende for hjemmeplejen:

  • Personalet kontakter de pårørende. Træffes de ikke, skal vagthavende sygeplejerske vurdere, om der skal kontaktes en låsesmed, som låser op efter politiets tilladelse. 2 personale skal være tilstede, når låsesmeden låser op
  • Kommunen afholder udgiften
  • Hjemmeplejeleder orientere

 

Med Bekey:

  • Medarbejder går ind og ser efter borgeren i det rum, hvor borgeren plejer at opholde sig. Tjek i nexus for information. Hvis man skal lede yderligere efter borgeren, skal der tilkaldes en kollega, så man altid er to
  • Forsøge at kontakte borgeren på tlf.
  • Forsøge at kontakte pårørende
  • Vagthavende sygeplejerske kontaktes
  • Hjemmeplejeleder orienteres
  • Man må ikke forlade en vagt uden at foreholde sig til hvor borgeren er og informere en kollega.

Revideres af:

Proceduregruppen, maj 2022

Sidst opdateret af Karina Kilde
13. juli 2021